Uwaga!

Trwają prace techniczne na witrynie hifi.pl. Dopóki widoczny będzie niniejszy komunikat prosimy:
- nie zamieszczać ogłoszeń na giełdzie
- nie wykonywać żadnych innych czynności związanych z ogłoszeniami

Przewidujemy, że czas trwania prac nie przekroczy 20 minut. W tym czasie można normalnie korzystać z treści zamieszczonych na hifi.pl.

Kiedy niniejszy komunikat zniknie możliwe będzie korzystanie z wszystkich funkcji witryny.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z prowadzony prac.

Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

LUXMAN - 90-lecie firmy (3.06.2015)

Jeden z najstarszych producentów sprzętu audio - Luxman - w tym miesiącu obchodzi swoje 90-lecie. Rocznica założenia przypada na 13 czerwca.

Firma przez większość swej historii działała pod nazwą Lux Corporation. Została założona w Osace, w czerwcu 1925 roku przez braci T. Hayakawa oraz K. Yoshikawa i była oddziałem do spraw sprzętu radiowego firmy Kinsuido, która z kolei zajmowała się sprzedażą ram do obrazów. Założenie Lux Corporation zbiegło się z początkiem radia w Japonii. We wczesnym okresie swej działalności firma szybko zasłynęła nie tylko jako producent samego sprzętu audio. Pierwszy japoński przewodnik po sprzęcie radiowym pod tytułem Kinsuido Radio Book był pierwotnie opublikowany w małym nakładzie, ale z czasem zyskał dużą popularność i miał 14 wydań. Luxman rozwinął też produkcję podzespołów, a jego transformatory czy przełączniki były wysoko cenione w kolejnych dekadach.

W firmie opracowano szereg nowatorskich rozwiązań technicznych. Dotyczyły one wielu rodzajów urządzeń i podzespołów, między innymi transformatorów, sprzężenia zwrotnego we wzmacniaczach, konstrukcji gramofonów, przetworników cyfrowo-analogowych czy konstrukcji magnetofonów. Wśród licznych urządzeń produkowanych przez Luxmana, w przekroju całej historii firmy najbardziej wyróżniającą się grupą były wzmacniacze lampowe.

Ciekawym i nieco już zapomnianym obszarem działalności była produkcja zestawów do samodzielnego montażu. Były one sprzedawane pod marką LuxKit w latach 1970-tych, a oferta obejmowała kilkadziesiąt urządzeń.

Jak zwykle w przypadku firm o długiej historii, także w przypadku Luxmana miały miejsce liczne zmiany struktury własności. Ze zmianami własności wiązały się też zmiany polityki sprzedaży i sposobu kształtowania oferty. Od 2009 roku firmą matką jest IAG Group, a Luxman ma jednoznacznie określoną specjalizację, jako producent sprzętu audio najwyższej jakości.


Logo marki Luxman

Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Aby przekazać swoje uwagi do redakcji proszę
Copyright © 1991-2024 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl