FONOGRAFIA - dalszy spadek sprzedaży muzyki (12.10.2002)
Zrzeszenie przemysłu fonograficznego IFPI podało szacunkowe dane o sprzedaży muzyki w pierwszym półroczu 2002. Pierwsze półrocze daje zwykle około 40% całej sprzedaży rocznej. W stosunku do analogicznego okresu w roku 2001 odnotowano spadek o 9.2% pod względem wartości sprzedaży i o 11.2% pod względem ilości nośników.Spadek sprzedaży albumów CD wyniósł 7%. O 17% spadła sprzedaż singli, a kasety magnetofonowe systematycznie tracą swą dawną role i ich sprzedaż spadła aż o 31%. Wysokie wskaźniki wzrostu notują nowe nośniki takie jak SACD, DVD-A oraz DVD-Video, ale bezwględne wielkości sprzedaży w tych asortymentach są nadal skromne.
Wyniki w poszczególnych krajach lub regionach są mocno zróżnicowane. Wartość sprzedaży spadła o 6.8% w Stanach Zjednoczonych, o 14.2% w Japonii, w Zachodniej Europie o 7.5% (7.2% pod wzgledem ilości nośników), w Azji o 15,6% (20,4% ilości nośników), w Meksyku o 15%, a w nękanej kłopotami gospodarczymi Argentynie aż o 75,9%. Niektóre kraje odnotowały jednak wzrost rynku fonograficznego. We Francji nastąpił wzrost wartości sprzedaży o 5.2%, w Szwecji o 0,7%, w Singapurze o 5,7%, w Brazylii o 7,1%, w Chile o 29%. Francja wyprzedziła Niemcy i stała się czwartym rynkiem fonograficznym w skali światowej.