IFPI - kolejny rok spadku sprzedaży płyt (13.04.2004)
Światowa sprzedaż (wielkość obrotów) branży muzycznej za rok 2003 zmniejszyła się o 7.6% w stosunku do poprzedniego roku. Szczególnie duży był spadek w kilku krajach zachodnioeuropejskich. W Niemczech wyniósł on 19%. Dwucyfrowe wielkości zanotowano też w Danii, Francji, Szwecji, Belgii, Grecji i Irlandii. Spośród dziesięciu głównych rynków wzrost sprzedaży miała tylko Austaralia (5,9%) i Wielka Brytania (0,1%). W stosunku do roku 2000 globalny spadek obrotów wyniósł 20%. Łącznie obroty wyniosły 32 miliardy dolarów, a ilość sprzedanych nośników wyniosła 2,7 miliarda. Wartości sprzdaży obliczne są według detalicznych cen nośników.Następują też zmiany w strukturze nośników. Udział muzycznych DVD podniósł się z 3,1% w roku 2002 do 5,7% w roku 2003 dzięki sprzedaży większej o 46,6%. Natomiast wartość sprzedaży muzycznych nośników audio spadła o 9,9%. Wartość sprzedaży płyt CD zmniejszyła się o 9,1%, a sprzedaż singli o 18,7%. Rozwija się natomiast rynek płatnych serwisów do ściągania muzyki w postaci plików z Internetu. Amerykańskie serwisy odnotowały 19,2 miliona ściągnieć w drugim półroczu 2003. Zwiększył się też udział Internetu w handlu tradycyjnymi płytami CD. W USA był to wzrost od 3,4% do 5%, a w Wielkiej Brytanii od 5,6% do 6,6%.