Uwaga!

Trwają prace techniczne na witrynie hifi.pl. Dopóki widoczny będzie niniejszy komunikat prosimy:
- nie zamieszczać ogłoszeń na giełdzie
- nie wykonywać żadnych innych czynności związanych z ogłoszeniami

Przewidujemy, że czas trwania prac nie przekroczy 20 minut. W tym czasie można normalnie korzystać z treści zamieszczonych na hifi.pl.

Kiedy niniejszy komunikat zniknie możliwe będzie korzystanie z wszystkich funkcji witryny.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z prowadzony prac.

Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

FONOGRAFIA - Amazon, iTunes i Led Zeppelin w nowych posunięciach na rynku muzycznych plików (17.10.2007)

Jesień 2007 przynosi kilka istotnych wydarzeń na rynku muzycznych plików. 25 września Amazon - pionier i potentat w branży internetowego handlu - rozpoczął sprzedaż plików muzycznych bez zabezpieczeń przed kopiowaniem. Już wcześniej firma deklarowała, że jast zainteresowana wyłącznie dystrybucją plików bez DRM. Pliki MP3 o przepływności 256kbs są sprzedawane przez Amazon w cenach od 89 do 99 centów. Albumy mają ceny od 5.99 do 9.99 dolara.

W tym tygodniu w sklepie internetowym iTunes obniżone zostały ceny plików sprzedawanych bez zabezpieczeń DRM. Pliki takie, o przepływności 256kbs, były do niedawna sprzedawane w cenie 1,29 dolara. Nowy cennik plików w iTunes jest w opinii obserwatorów reakcją na ofertę Amazona.

Jednym z najbardziej znanych wykonawców wstrzymujących się od dystrybucji swojej muzyki w postaci plików była do tej pory grupa Led Zeppelin. Po podpisaniu nowego kontraktu z Warner/Chappell Music muzyka Led Zeppelin ma się pojawić w nowych formatach. Najpierw w postaci dzwonków do telefonów komórkowych, a od 13 listopada także w sklepach z plikami. Według nieoficjalnych informacji za 10-letni kontrakt z Warner/Chappell Music grupa otrzyma 60 milionów dolarów.
Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Aby przekazać swoje uwagi do redakcji proszę
Copyright © 1991-2024 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl