High End 2005 w Monachium - fotoreportaż
Kolumny SONICS, model Allegra. Markę Sonics założył Joachim Gerhard po sprzedaniu udziałów w Audio Physic. W tle włoski wzmacniacz Pathos. |
Współosiowy głośnik średnio-wysokotonowy z zestawów Audio Physic Caldera (20 tysięcy Euro para). Membranę średniotonową zakrywa warstwa filcu. |
Prezentacja najnowszej elektroniki TEAC Esoteric. Odtwarzacze wieloformatowe X-O1 i UX-1 z najnowszej generacji mechanizmem VRDS-Neo. Dedykowany zewnętrzny zegar G-01 (rubidium oscillator), oba urządzenia po 13 tysięcy Euro. |
Holenderskie kolumny Kharma model Exquisite Midi zasilane japońskimi wzmacniaczami lampowymi single-ended Wavac. System grubo za ponad 100 tys Euro. Jakość dźwięku obroniła zaporową cenę. |
Spektakularne wyglądające pomieszczenie Clearaudio. Mocno przygaszone światła, na ścianach obrazy ze zdjęciami gramofonów. Oferta bardzo bogata - kończy się na gramofonie Statement za ponad 50 tysięcy Euro. |
Znakomity debiut na rynku audio. Kolumny VIVID z Afryki Południowej. Projekt akustyczny Laurence Dickie (stworzył dla B&W słynne ślimaki). Obecnie niezależny konsultant. Metalowe membrany głośników, obudowa kompozytowy odlew. Dźwięk dynamiczny i spójny. Ceny od 7 tysięcy GBP. |
Stanowisko firmy Fisher Elektronik produkującej elementy obudów na rynek audio. Przez pierwsze dwa dni wystawy za szkłem leżały ścianki czołowe do urządzeń Burmester! Zniknęły po interwencji rano 3 dnia. Firma Fisher jest w stanie wykonać tak małą serię jak np. 20 ścianek czołowych chromowanych. |
Niemieckie kolumny ATE (Audio Technology Engineering). Elektrostatyczny panel średnio-wysokotonowy. Basowy to kolumna zawierająca osiem 17 cm głośników na kanał. Lub w wersji droższej sześć 25 cm głośników na kanał. Cyfrowy kontroler spełnia rolę filtr zwrotnicy oraz korektora akustyki. System zasilany aktywnie czterema monoblokami Audionet AmpIIMax. |
Bardzo mocno oblegane stanowisko producenta elementów pasywnych klasy high-end Mundorf. |
Elementy serii Premium firmy Marantz. IntegraPM-11S i odtwarzacz SA-CD SA-11 S1. Dziś Marantz jako marka high-end nie wzbudza już takich emocji jak dawniej. |
Pomieszczenie B&W. System dookólny złożony z pięciu kolumn 801D. Częste występy na żywo: fortepian i wokal. Nagłośnienie tego koncertu kolumnami 801D trudno uznać za sukces. |
Rolf Gemein z niemieckiej firmy Symhonic Line. Brzmienie kolumn odbiegające od neutralności. Od lat zbliżona oferta wzmacniaczy tranzystorowych (np. końcówki mocy Krat 250). |
Kolumny JPW ponownie na rynku. Para miniaturek 249 Euro. |
Japońskie wzmacniacze lampowe Air Tight. |
Wzmacniacz lampowy z Katowic z firmy RCM. Cena w Niemczech 5000 Euro. |
JMlab-Focal, nowe modele z serii Electra. Model podstawkowy 1007 za 2700 Euro para. Głośniki wysokotonowe z berylu. |
Demo kolumn JMlab-Focal Grande Utopia. Tradycyjnie wzbudzało wiele emocji i ściągało tłum audiofilski do sali wystawowej. Zasilanie wzmacniaczami Halcro. Dźwięk bez spodziewanej szybkosci na basie i o nudnej i przewidywalnej dynamice. Może by było lepiej ze wzmacniaczami Krell? |
Kolumny Lumen White. Aktualnie Nr. 1 na liście rankingowej niemieckiego Stereo. Cena za parę 50 tys Euro. Ale to nie koniec - przy ścianie stał nowy, większy model za 76 tys Euro. Głośniki Accuton na wysokiej fali! |
Nowe kolumny B&W z serii CT (Custom Theater). Seria do kina domowego. |
Bardzo udana demonstracja niemieckich wzmacniaczy lampowych Octave z kolumnami B&W 800D. Najlepiej brzmiące B&W na wystawie. |
Demo wzmacniaczy lampowych KR Audio z tubowymi kolumnami z Gdańska. Pokazany model biancore155 to 'dipol horn' z dwoma głośnikami szerokopasmowymi. Cena 9600 Euro za parę. |
Nowy VW Passat z nagłośnieniem hifi Dynaudio. |
Stanowisko jednego z kilku obecnych na wystawie dalekowschodnich producentów kolumn. Wykończenie luksusowe. Demo dźwiękowe raczej nie zachwycające. |
Kolumny Phonar Credo (5000 Euro para) z elektroniką z USA Music Hall. Wzmacniacz i CD po okolo 650 Euro. |
Nowa marka niemiecka Behold - bardzo dużo techniki cyfrowej. Sygnał audio jest podany z cyfrowego przedwzmacniacza kablem SPDIF do końcówki mocy z wbudowanym przetwornikiem CA, stopnie mocy już analogowe. Na samej górze cyfrowy equalizer phono. Ceny: 16 tys Euro za przedwzmacniacz, 26 tys Euro za wzmacniacz mocy. |
Kolejna marka na europejskim rynku akcesoriów high end - japoński Acrolink. Marketingiem zajmuje sie Be Yamamura, znany kilka lat temu z głośników tubowych. |
Nowość marki Krell. Ultra droga seria Evolution. Analogowe zasilacze w oddzielnych obudowach. Przedwzmacniacz stereo podzielony na urządzenia mono. W Europie przedwzmacniacz kosztuje 32 tys Euro, monobloki 45 tys Euro. Demo dźwiękowe przygotowano z kolumnami LAT-1000 za 60 tys Euro (para). |
Kolumny tubowe berlińskiej firmy Martion. Cena 40 tys Euro za aktywny system z 8 wzmacniaczami. Dźwięk wysokiej klasy, z małą ilością zakolorowań. Avantgarde Acoustic w tyle. |
W Polsce takie demo to magnes. W Monachium sala z flagowymi Sonus Faberami przez wiekszość czasu luźna. Dźwięk słodki, ale i zbyt grzeczny. |
Straromodny wygląd wzmacniaczy z USA Atma-Sphere. Podłączone były do kolumn Cabasse. |
Włoskie kolumny Eventus Audio. Ceny od 3 do 35 tys Euro. Jakość wykończenia wybitna. Jak widac Sonus Faber to nie koniec możliwości włoskich stolarzy i lakierników. |
Limitowana do 25 sztuk (jubileuszowa) wersja referencyjnego przedwzmacniacza Burmester 808, wykończenie w kolorze złotym. |
Gramofon Transrotor Gravita TMD za 70 tyś Euro. Duża ilość gramofonów na wystawie świadczy o dobrej kondycji 'analogu'. |